Styrkekram

Styrkekram

lördag 25 september 2010

”Var min vän”

Lägger in en dikt som jag plitade ihop för ett och ett halvt år sedan... Tycker den kan få lite ny luft. Jag har döpt den till
"Var min vän"

Kom håll min hand
Jag vill så gärna vara din vän
Vi knyter band
Som sedan aldrig löses upp igen

Jag tycker om
Det sättet som du tar dig tid för mig
Och aldrig som
Jag tvekar göra samma sak för dig

Var min vän
Håll min hand
Gör mig vis
Knyt ett band
Och nå'n gång
Då ibland
Ta en kaffe och bara sitta tysta

Du är nog på
När du förklarar din ideologi
Men det får gå
För jag delar din livsfilosofi

Det är nog så
Att du får mig att må så bra igen
Båd' inuti
Och utanpå då jag har fått en vän

Var min vän
Håll min hand
Gör mig vis
Knyt ett band
Och nå'n gång
Då ibland
Ta en kaffe och bara sitta tysta

2 kommentarer:

  1. va fin den är. du är riktigt duktig på dikter :) kram erica

    SvaraRadera
  2. Tack Erica! <3
    Har en dröm att någon gång få den tonsatt...

    Kram tillbaks!

    SvaraRadera