Styrkekram

Styrkekram

torsdag 2 september 2010

Stinker

Ebba hade vänligheten att kommentera min andedräkt idag. Jag hade proppat i mig vitlök i syfte att motverka den dumma förkylningen som jag har i kroppen. Så bar jag henne ner till dagis för att hon inte orkade gå.
Ebba: "Mamma, du luktar jätteäckligt. Det är tur för alla som inte behöver lukta, men jag måste, för annars tappar du bort mig..." :-p
Heh.
Ja ja, lika bra att hon lär sig den hårda vägen att det viktigt att klä på sig ordentligt etc. Annars blir hon förkyld och måste stinka som mamma!

Annars då. Hmm.
Hade lite besök av en trevlig granne igår kväll.
Ebba hade släpat hem ett recept från dagis och hon var fast besluten att vi var tvungna att baka den sockerkakan på en gång igår. Sagt och gjort. Och för att få lite hjälp att äta upp den bjöd vi hem grannen med barn som hjälpte till att smaka och se på när Gabbe utklassade mig i Tekken Tag Tournament.
Alltså.
Nåt håller på att hända.
Förr brukade jag vara ung och lovande på sporter och spel. Bowling, Tekken Tag... Nu är jag bara "och" som Tommy brukar säga.
Undrar om livet är på väg rakt nedför nu efter trettio? Vet att jag är skitlöjlig som håller på och ojar mig om ålder, men det är någonting som hände där vid the magic number. Något som gjorde att jag plötsligt inte är med på planen längre, utan sitter längst ut på avbytarbänken och bara tittar på när livet spelar vidare. Känns det som.
Vet att det är nu livet börjar etc. etc. men jag har svårt att köpa det. En liten medelålderskris är det nog. Får se om den går att bota med lite mer spikmatta och "Sex and the City" nu i mitt vitlöksdoftande rum.

Nån säger att den som har otur i spel har tur i kärlek. Hmmm. Vi får väl se.

Kram!

1 kommentar:

  1. nej då det är nog absolut ingen fara med att vara 30 *inbillar mig eftersom man själv är där om ett halvår* man är väl inte äldre än man gör sig...eller? nej nu får vi vara positiva. vi är inte gamla förräns vi är 40 ;-)
    ha det gott/erica

    SvaraRadera