Styrkekram

Styrkekram

onsdag 27 oktober 2010

Det är mycket nu

Dagarna och veckorna rullar på och tiden framför datorn är knapp. Har inte haft den vanliga tiden att uppdatera er, mina kära läsare, men gör här ett litet inlägg på kvällskvisten för att kompensera...

Var ute med kollegorna på jobbet idag och åt och drack gott på ett ställe som heter Söderkisen och ligger vid Mariatorget.
Detta för att fira av en kollega som går i pension och en annan kollega som söker sig grönare jaktmarker inom kontor.
Det var himla trevligt, som väntat, men skönt att komma hem till hemmets lugna vrå också.

I helgen som var var jag och Gabbe iväg en tripp in till stan för att kika på filmen som vi hade fått fribiljetter till, "Äpplet och masken". Var lite kul att se bröderna Fares (Josef och Fares) när de gick upp och sa några ord före filmen också och jag försökte engagera Gabbe med att de där grabbarna hade minsann gjort "Farsan" som vi såg för ett par månader sedan, men Gabbe var mest intresserad av att svulla popcorn och tugga i sig sega godisarna som han hade fått i goodie bagen :-).


Annars är det inte sådär jättemycket som har hänt, dagarna rullar på som sagt och snart är vi inne i november.
När vi gick hem nu från utekvällen stod regnet som spön i backen och då lär ju en del förkylningar ligga på lur bakom hörnet.
Vilket osökt för oss in på dagens gratisgrej som de stod och delade ut vid bussterminalen vid Slussen idag - Kleenex pappersnäsdukar.
"Nös du min duva, eller låg du och ruva?" som min kollega G brukar säga :-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar