Styrkekram

Styrkekram

lördag 23 oktober 2010

Lite lördagssoft

Är inte helt oväntat ganska trött efter gårdagens strapatser, så nu sitter jag och Ebba här och softar i soffan och Tommy och Gabbe är iväg hos svärisarna en sväng efter morgonens fotbollsträning.
Min lilla Ebba-skrutta har också dragit på sig feber under natten så hon ligger nu och snarkar med feberhet panna här i mitt knä medan jag sitter och bloggar. Tycker så synd om henne, de blir alltid så ömkliga barnen när de blir sjuka.
Kanske var det det första snöfallet och lite för tunna kläder som triggade igång febern, eller så var det bacillusker i omlopp på dagis, inte helt ovanligt det heller...

Ja ja, man ska inte klaga.
Nyss när Ebba var vaken pratade hon med Tommy i telefon och hon förklarade noga och omständligt vilket lördagsgodis hon önskade i godispåsen. Så nu kommer de nog hem med det till oss snart, våra grabbar :-).

Kom att tänka på en sak till.
Något som togs upp i filmen igår som skulle bidra till ett ökat välbefinnande hos en själv, var att man skulle känna tacksamhet för de goda saker man har i livet.
Skriver alltså en liten mini-lista:

Jag är tacksam för
- min man och mina underbara barn
- att vi har jobb båda två
- att vi får vara friska (för det mesta) hela familjen
- att jag har ett jobb som jag trots allt trivs med och utvecklas på
- att jag får tillfälle att använda min kreativa ådra även på jobbet
- att jag får uppskattning för vad jag gör
- att jag har världens finaste vänner, de jag väljer att ha nära
- att jag har jättsöta kollegor som jag fikar med varje dag
- att just mina två katter är världens finaste och gosigaste
- att min familj har kommit att betyda allt mer för mig under senare år, även de är världens bästa
- att jag får känna kärlek varje dag
- att jag vet att jag är bra, att jag duger
- att jag kan få flow så allt bara flyter på sådär perfekt om jag ställer in mig på det
- att jag har rätt vältränad kropp om jag spänner mig ;-)
- att jag kan vara jäkligt rolig om jag vill, min tråkhumor till trots
- att människor älskar mig och bryr sig om mig, precis som jag älskar dem och bryr mig om dem
- att jag kan se det underbara i små ting i livet, såsom en kopp god latte på morgonen

Så, det får avrunda dagens tankestund, snart dax för en latte kanske?

Kram alla underbara människor, jag är glad att ni finns i mitt liv!
*Kärlek*

3 kommentarer: