Styrkekram

Styrkekram

torsdag 7 oktober 2010

Sockerkaksbak med tjejerna

Oh my God vad jag skulle kunna skriva mycket nu.
Samtidigt är det en förlamande trötthet som trycker bakom pannloben och vill att jag ska sova snarast möjligt.
Ska försöka författa ihop en liten kort sammanfattning av dagen och kvällen i alla fall.

Jag är med i en marknadsundersökningsgrupp och blir ibland uppringd för diskussioner om marknadsföring av olika produkter.

Den här gången gällde det bakmargarin och jag fick en lite mer handfast uppgift, nämligen att sammankalla ett gäng sköna tjejer och baka sockerkaka hemma hos mig och vända och vrida på begreppet bakmargarin och alla därtill hörande associationer.

Några ur kärngänget Nacka-mammorna samt en kollega kom och förgyllde kvällen, som kantades av intressanta diskussioner, kaffedrickande, åskådande av mig som vispade sockerkaksmet tillsammans med min dotter och sen rutschade in kakan i ugnen, tittande och bedömande av en mängd bilder och reklamslogans och Gud vet vad allt.

Men roligt hade vi och klockan är nu betydligt senare än vanligt när jag nu snart ska få slå ihop mina blå.

Dagen innan den här mysiga kvällen var ju allt annat än mysig kan jag lugnt säga. Flertalet kollegor gick på varandras nerver på jobbet och vi tjejer i fikagänget behövde verkligen gå upp på terrassen och hämta luft och bli lugna och fina innan vi kunde gå ner och fortsätta jobba på som vanligt.

Ja ja. Magen full med smarrig sockerkaka (med Marabou choklad-bitar i) och latte som rör om lite så ska jag nog sova gott nu.

Ha det bäst!
Imorrn är det freeeeeeedag! :-D

Kram!

3 kommentarer:

  1. Sockerkakor bakas bäst med smör och kärlek.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Vad bra att sockerkakan var god!
    Jag vill också smaka!

    Men nu förstår jag inte... Vi hade väl jättetrevligt på jobbet? Inte? Bli skriken i ansiktet etc...
    Aha, du tänker såååååå... :P

    SvaraRadera
  3. Ha ha, Sandra. Ja, visst kan det väl vara jättetrevligt att bli skriken i ansiktet, men det blev väl lite väl mycket av det goda just då ;-)!
    Ska se om jag kan skrapa ihop några smulor som har blivit kvar och bjussa dig på sen...

    Ja, pappa, smör och kärlek är receptet!
    <3

    SvaraRadera