Styrkekram

Styrkekram

söndag 31 oktober 2010

I bakartagen

Hmmm. När det blir för mycket mässor åt alla håll, erotikmässor, feel good-mässor och så hypnos som grädde på moset på alltihop, då är det nåt litet kugghjul som går sönder inne i mig och jag retirerar till varm och trygg säng och drar på mig någon halv grads feber och sover för allt vad tygen håller.

För inte gick jag på något av allt det där ovan, det blev bara stress!
Kände att det var skönt att prioritera familjen på helgen när man jobbar som en liten hamster i ett aldrig avstannande hjul annars, och bara chilla ner.


Men "baksidan" (ha ha, där var jag rolig) med att bara stanna hemma blir att det rycker och drar i baknerven istället.
Kaffemaskinen på, lattevispen på högvarv och så konstruera lite bakverk till det!


Igår blev det chokladbollar och idag gjorde jag och kidsen små söta figurer med kolakaka-smet.
Ebba var egentligen sugen på pepparkaksbak, men då jag insåg att jag aldrig har gjort pepparkakor från scratch och inte orkade släpa mig ner till någon affär för att försöka få tag på någon pepparkaksdegsorm, fick det bli kolakakor istället. En gammal hederlig klassiker som funkar lika bra till figurbak som något!

Här kan ni beskåda resultatet, som både jag, maken och kidsen kan intyga smakar supergott!

1 kommentar:

  1. Påminn mig så ska jag ta med ett jättebra pepparkaksrecept när jag kommer upp till er! Jag bara älskar den degen (men de färdiga kakorna är inte riktigt lika goda som de köpta!)

    PoK; Syrran.

    SvaraRadera