Styrkekram

Styrkekram

fredag 10 augusti 2012

Ännu mer medeltid

Snörde på oss korsetterna idag också (och riddarbrynjor, ninja-dräkter och prinsessklänningar) :-) och drullade ut på stan. Jag och tre kids i släptåg. Vi tog bussen från Stenkumlaväg och hoppade av i Öster Centrum. Därefter gick vi karavan genom Österport och Hästgatan ner mot Kränku. Dock svängde vi av vid Södra kyrkogatan och spatserade riktning S:ta Maria Domkyrka och stod och inspekterade några gulliga ulliga lamm och katter i plysch när gamla gymnasievännen A dök upp. Han som spelade Prospero i Stormen när jag spelade Ariel. Hur jäkla kul som helst! Vi fick tyvärr bara en kort pratstund för han skulle kila iväg och träffa en kompis och imorrn åker ju jag hem, men vi får fortsätta snacka någon annan gång kanske! :-) På medeltidsmarknaden fick jag också en kort pratstund med författarinnan Anna Jansson (som känner min svåger Peter) då hon satt och signerade böcker och sen lullade vi vidare och kikade på alla trevliga medeltida aktiviteter igen. Gycklargrupper, sångare och trubadurer. Flanörer och försäljare. Vi åt lite vikingapytt med kardemummaris och njöt av den härliga tillvaron. Vädret höll sig i kragen mestadels, ibland föll några spridda regndroppar på våra huvuden, men sen blåste molnen vidare och det var återigen uppehåll och några solglimtar. Imorrn blir det som sagt hemfärd och det känns verkligen som om vi har fått ut mycket av den här lilla minisemestern också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar