Styrkekram

Styrkekram

måndag 13 augusti 2012

Första jobbardagen efter semestern

I samma veva som Ebba gick med raska steg mot skolans värld idag, tog jag betydligt tyngre steg tillbaks riktning jobbet. Bara 46 veckor kvar till nästa semester... Joråsåatte! Missförstå mig rätt, mina kollegor är helt underbara, det är de flesta som jag hänger med. Det är återgången till en pendlande och stressig tillvaro som är lite småjobbig, särkilt i mitt fall med hjärtklappning på lut och en ständigt malande stress i maggropen. Jag hade inte haft något emot några veckor till i solstol på en solig strand och schysst häng med vänner till lite värmande alkohol i en kylig sommarkväll. Man får trösta sig med att de allra flesta börjar avrunda sina semestrar nu och att det är på jobbet man får umgås helt enkelt :-)! Lugnt och fint. Inte jobba snabbare, bara smartare! Och så hämta kraft bland vännerna. Efter första jobbardagen tog jag så en sväng till Nacka Forum för att shoppa årets outfit för sommarsportfesten. Jag fick tag på en riktigt gräslig outfit (inte lika ful som fjolårets, men nästan B-)) och så köpte jag en riktigt smaklös sak till maken också. Får se om han vågar ha den eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar