Styrkekram

Styrkekram

tisdag 7 augusti 2012

Stros och inköp på medeltidsmarknad

Jag och syrran med alla fem kidsen hade idag en liten lunchdate på Doncen med Babbie och Bruno innan vi begav oss vidare i folkvimlet nere på Stortorget i Visby. Vi traskade genom Botaniska trädgården och kom så småningom ner till medeltidsmarknaden på Paviljongsplan. Här tätnade mystiken höll jag på att säga, men här komprimerades det medeltidsmässiga. Från att kanske var femte var medeltidsklädd i Visbys andra delar blev nu var och varannan utspökad på det ena eller andra sättet. Eftersom jag och barnen hade kommit in i mer avspända kläder (jeans och vanlig vit tunika typ) blev vi nu plötsligt lite outsiders och jag passade raskt på att inhandla en prinsessig kreation som matchade Ebbas utstyrsel som låg hemma på rummet och samlade damm. Hursomhelst. Här kommer lite bilder från dagens äventyr.
Vimmel nere på medeltidsmarknaden på Paviljongsplan
Min nya schteeekiga outfit
Det underbara vattnet nere vid strandpromenaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar