Styrkekram

Styrkekram

onsdag 15 augusti 2012

Studiebesök på Aftonbladet

Idag har jag gjort en liten kortvisit upp på vännen Eriks arbetsplats, nämligen Aftonbladets redaktion i Stockholm. Jag gick runt bredvid honom lite småfnittrande men samtidigt i djup andakt inför det supercoola faktum att vi var inne på Sveriges största kvällstidnings nyhetsredaktion. För honom var det ju förstås bara vardagsmat, men han gick runt och var lite sympatiglad för min skull i alla fall och det var ju himla snällt... B-) Jag stod bredvid honom medan han duttade lite med en research han skulle göra för en kändisartikel för söndagsbilagan. Sen skulle han vidare på AW med några polare, men jag var tvungen att styra kosan hemåt för att lösa av maken som skulle på styrelsemöte på bostadsrättsföreningen, så jag får hänka på nästa AW istället! Men nu har jag i alla fall en mental bild att jobba mot, någon gång i framtiden ska jag också strutta längs de där korridorerna och lite nonchalant nicka åt kollegorna. För det där ska ju bli min arbetsplats också. Nån gång i framtiden... *drömmer*
Min coola journalistkompis
Hello framtida arbetsplats :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar