Styrkekram

Styrkekram

onsdag 3 februari 2010

Dålig sömn och middagsbesök

Nu ska jag eg. inte sitta och blogga såhär sent, har fått lite halvdålig sömn inatt för att någon människa tyckte att den skulle ringa en signal och sen lägga på mitt i natten plus att det var en gammal kollega som ville sms:a och upplysa om att han var på After Work vid ett-snåret också. Tack för den Televerket! Så sömnen inatt var sådär minst sagt. Sen lade sig Ebba upp och ner (som Pippi ungefär med fötterna på huvudkudden) så jag var tvungen att maka henne rätt och sen var det kört med sömnen.
Man märker ganska tydligt när man har haft en dålig natts sömn också eftersom man blir disträ och får koncentrationssvårigheter under dagen som följer. Detta faktum försökte jag kompensera med en dubbel latte för att stärka alla sinnen och den dubbellatten slog igenom med kraft. Så det var ganska koffeinstinn och darrig jag genomförde dagens arbetsuppgifter. Snabbt gick det, men själv blev jag tom som en ballong som luften har gått ur.
Hursomhelst.
Tommys syrra kom förbi på middag och ugnarna var tvungna att clowna sig hela besöket igenom. Det ena spexet efter det andra hittade de på, hade små trolleritrick för sig och visade upp alla sina leksaker. Kafferep med luftkaffe hade de inne på Ebbas rum också, något hon stolt dukade upp med leksaksservisen. Hon hade den devisen att faster Maria tyckte det var mycket bättre i Ebbas rum eftersom de båda var tjejer, men då kontrade Gabbe med att dra in henne i sitt rum och lägga Turtles-pussel. Det gick ju faktiskt an det också!
Nu ligger alla små knoddar nedbäddade, fastern är hemgången och maken ligger och läser bok.
Själv ska jag ta på mig "nattögonen", en svart silkesmask som täcker ögonen så jag kan ligga och duna i godan ro fast Tommy lyser med 60-wattslampa rakt i fejjan på en.
Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar