Styrkekram

Styrkekram

lördag 20 februari 2010

Fast i Traderaträsket

Då var man fast i Traderaträsket igen. Usch. Jag är så duktig som varken röker, snusar eller dricker omåttligt, så några laster måste man ju få ha! Är också fast i ett ohjälpligt sockerberoende och så nu åter detta! Har bannat maken senaste dagarna för att han har lagt alldeles för många och höga bud på actionfigurer till Gabbe på ovan nämnda sida och så skulle jag bara kolla runt lite själv... Jo tjena! Typ 10 klockor håller jag på och budar på just nu och leder väl budgivningen på kanske 7 av dem. Nödvändigt när jag redan har typ 30 klockor och bara använder en av dem ändå. En massa bud har jag lagt på klädpaket till Ebba också så hennes redan välfyllda garderober kommer väl svämma över ännu mer. Vilka i-landsproblem man ligger och grymtar över va?
Men det är så lätt när man (som jag) ligger hemma nedbäddad förkyld och de två söta skruttarna leker så bra som små änglar själv i flera timmar (just nu leker de skola och Gabbe är den stränga överläraren i Madicken som bankar på alla dockorna) och jag bara ska ut en liten stund på nätet. Hur lätt är det inte då att bara råka glida in på de frestande Traderasidorna med de alldeles orimligt låga priserna och bara råka buda lite. Och lite till. Och lite till. Och mycket till! Och innan man vet ordet av sitter man där med en massa onödiga pryttlar som bara ligger hemma och skräpar och man måste försöka kränga dem för 1 kr/st på nån loppis alternativt samla ihop hela eländet i en stor sopsäck och skicka alltihop till Haiti. Eller till syrran. He he. Kommer ihåg när jag var över en sväng för något halvår sen med närmare 8 fulla kassar sprängfyllda med urvuxna barnkläder från Gabbe. För Ebba kan ju inte ärva en massa Monstertrucks-tshirts och Batman-mjukisbraller så hela den lasten gick till lillkusin Vendel istället och förhoppningsvis till lille Gudsonen Vemund därefter :-)!
Nu ska jag krypa ner lite djupare under täcket här och försöka hålla fingrarna i styr så att de inte råkar smyga iväg till tangentbordet och buda lite mer och så ska jag försöka hämta mig från sockerchocken nyss som jag fick när kidsen matade mig med typ 20 ratade bubbelgum i olika färger på raken.
Trevlig helg allesamman!

2 kommentarer:

  1. i know the feeling, man ska inte ens gå in på tradera, det är faaarligt. hehe. erica

    SvaraRadera
  2. Instämmer.. Jag "skulle bara" kolla lite ytterkläder till Vendel och - Hoppsan! Där bjöd jag på ett gäng billiga jackor till Vemund (och Vendel).. Hur gick det till? ;-)

    SvaraRadera