Styrkekram

Styrkekram

måndag 15 februari 2010

Mer Alla hjärtans dag

Det blev en riktig långkörardag igår. Eftersom barnen hade slocknat så tidigt båda två föregående kväll (vid 16.00 resp. 17.00) var de hyggligt utvilade igår morse. Alltså började båda stoja och stimma och kräva frukost kl. 04.45. Inte helt i synk med våra mat och sovklockor då vi hade suttit uppe med lördagsmys framför melodifestival och inte kommit i säng förrän kl. 23.00 resp. 01.00. Nåja, hursomhelst släpade jag mig upp och halvt i sömnen, halvt vaken satte jag på en Tom & Jerry-dvd, gjorde i ordning en portion mjölk och Cherioos och en ostsmörgås med dricka till. Jag hällde upp torrfoder åt katterna och tömde kattlådan och damp sedan i säng igen. En halvtimme senare var det dags igen. Gabbe ville ha påfyllning av frukosten och Ebba var kissnödig. Bara att hjälpa dem med diverse bestyr och sen dimpa ner i sköna bädden igen. När alarmet gick för tredje gången inom en timmes tid skickade jag upp maken istället som fick hjälpa till med något som inte nådde fram till mina grumliga sovande öron...
Strax före lunch ringde de goda vännerna Kenneth och Marika. Deras söner ser ut som prickiga korvar efter att Ebba smittade dem med vattkoppor häromsistens och storgrabben var extremt leksugen så vi makade ihop och och tog bilen dit. Där rullade timmarna på och vi tillbringade resten av dagen där, inklusive två mål mat och flera fikapauser. Kidsen lekte på som små änglar, utom minstingen som låg och pep och som det var allmänt synd om. Vi diskuterade och kom fram till att han måste ha närmare 1000 koppor, stackarn, som han såg ut och mådde.
Ebba har senaste veckan tjatat på mig att få följa med och se Alvin & Gänget 2 på bio. Vi får se om vi får tillfälle till det snart, innan den slutar gå. Annars har vi kommit överens om att det duger att se någon prinsessrulle eller liknande med. Vi får se vad det finns när vi väl kommer iväg.
Kvällen avrundades med att åka förbi farmor och farfar en sväng och lämna över det egenkomponerade Alla hjärtans dags-kortet och sedan hem och fixa ett kort till Ebba också. Föregående dag hade ju jag och Ebba gjort ett kort till Gabbe och Ebba kände att skulle det finnas någon rättvisa i världen måste vi ju göra ett till henne också och i det är jag fullständig ening! Gabbe la an sina bästa konstnärssidor och detta är resultatet. Lägger också in en bild på kidsen bredvid en snögubbe :-)!
Alla hjärtans dags-kramar till alla läsare en dag i efterskott!
<3<3<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar