Styrkekram

Styrkekram

söndag 21 februari 2010

Drönardag

Söndag = Drönardag. Denna söndagen kanske mer än andra. Tommy var ute på galej igår och kom hemrullande någon gång vid tresnåret. Det var ju bara att glömma fotbollsträning för Gabbe. Hade han förvarnat mig i tid kanske jag hade kunnat maka mig upp och ta med honom dit, men nu lovade han mig igår att han skulle gå med Gabbe nu på morgonen så då ställde jag såklart ingen klocka. Karlar! Vid middagstid var han uppe och tog en dusch och tog en tallrik fil och flingor och sen har han varit sängliggande, ömsom halvdrönande, ömsom helsovande, dagen igenom.
Gabbe har varit ute en tur i det friska snövädret (som aldrig verkar upphöra) med sin farmor och farfar. Snowracern har de åkt runt med och haft det superkul. Jag och Ebba har halvdrönat framför olika prinsessrullar: Barbie, Askungen, Ariel och just nu rullar Törnrosa varm. Oj oj oj, vilken äkta prinsessutbildning hon får min lilla skrutta. Får se om hon hittar en prince Charming från ett land långt långt borta någon gång i framtiden? Hon är ju taggad till tänderna iaf :-)!
Lite städning har jag hunnit med också, så nu är både Gabbes och Ebbas rum såväl undanplockade som dammsugna. Alltid skönt när man ser färgen på golvet liksom.

4 kommentarer:

  1. håååh det är så det ska vara, prinsessfilmer för hela slanten när man är liten tös :)
    /erica

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nä, det är inge skoj med allt krongel på jobbet, har ju nog att tänka på iallafall liksom ;-) Vi ska abslout ta och ses snart, jag blir väll arbetslös snart och då har jag ju mer tid ;-9 haha...inget ont som inte har nått gott med sig! :-/
    Lite mer energi lär jag ju få då iallfall, just nu ockar jag ingenting annat än att jobba och ora mig för jobbet typ :-(
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Kanske hon hittar sin Shrek istället..? Prince Charming verkar riktigt självupptagen och tråkig i mina ögon!

    SvaraRadera
  4. Fast nu hade jag ju fått förmånen att plöja en massa prinsessrullar då då *hrmm* och jag kan starkt lägga in ett ord för Törnrosas prins, han är mer än bara ett mähä som hon gifter sig med i slutet. Snygg är han också ;-)! Hi hi. Jag kanske ska göra som Törnrosas pappa och lova bort henne redan nu när hon är plutt...

    SvaraRadera