Styrkekram

Styrkekram

lördag 13 februari 2010

Melodifestival

Då sitter man här hemma framför årets händelse igen (ja, jag vet att jag är en schlager-fjolla ;-)). Tyckte bidrag 1 sjöngs av en riktig liten munsbit, maken trodde det var Måns Zelmerlöw först och det trodde jag själv först också, men så kom jag på att han är konferencier så då är det ju lite svårt att klona sig själv och tävla också så den teorin föll på sig själv... Just nu är det låt nr 6 som är lite sextiotalsstuk, kanske bäst hittills. Får grunna lite mer på det där.
Annars har största delen av dagen idag tillbringats scrappande på olika grattiskort och Alla hjärtans dag-kort åt olika håll. Blev riktigt fina flera av dem, får publicera lite alster här senare. Sen så var jag och Ebba iväg en liten tripp till min gymnasiekompis Anna och hennes lille bebis Philip. Vi drack thé och mumsade på hembakt citronkaka och gullade med lille bebben. Inte minst Ebba som är en riktig baby-lover. Om hon fick bestämma här hemma skulle hon ha fått en lillebror eller lillasyster för länge sen, hon kan bara sitta och tindra med ögonen och titta på en bebis och klappa och klappa och klappa på huvudet tills det lilla fjun den väl har på huvudet nöts av så vi får säga till henne att ta det lugnt. Vi köpte lite mer scrapbookinggrejer i en mysig butik som heter Inspira och sen slocknade Ebba på hemvägen. Jag köpte med lite hämtmat till resten av familjen och nu ligger de båda små och sovar och jag bloggar med händerna och lyssnar på Melodifestivalen med ett halvt öra och maken ligger och vräker sig framför tv:n och lyssnar med bägge öronen.

1 kommentar:

  1. Hi hi, ringde faktiskt och röstade 2 ggr på Eric Saade och han gick direkt till Globen. YES!!! Undrar om det skulle gå att fixa friplåtar dit? :-P

    SvaraRadera