Styrkekram

Styrkekram

måndag 22 februari 2010

Tokkaos i trafiken

Ok, varje år verkar Sverige bli lika förvånade. Nähä, blev det vinter i år igen? Vi verkar inte taggade att ta emot all den snö som behagar falla och all den kyla som älskar att knäppa oss på näsan och göra isbitar av våra tår i de alldeles för kalla kängorna. Tåg och tunnelbanor ställs in för att de inte blir strömförsörjda när det kommer snö och is på spåren, bussar kryper fram i tempot en meter i minuten för att det är köbildning och alla resenärer kommer på tok för sent till sina jobb.
Mamma ringde mig idag när jag satt på bussen i godan ro och läste Isfolket (passande namn i dessa tider va?) och undrade om jag verkligen skulle ta mig till jobbet idag. Alla tåg och tunnelbanor ovan jord var inställda och ersättningsbussarna behövde intryckare för att alla skulle komma med. Typ trafiksituationen i Tokyo varenda dag! Så det var en absurd situation. När jag till slut kom till jobbet nästan en timme försenat var det bara att jobba på och ta av flexen för att kunna sticka i normal tid för att träffa mamma på centralen.
Hon i sin tur var naturligtvis Babbie-tidig och stod och stampade tre kvart tidigare än vad vi hade bestämt. Och jag blev nästan en halvtimme sen så det var en bra stund hon fick stå och plöja kiosklitteratur. Sen fick jag mina nya två efterlängtade Isfolket-böcker och hon fick mina två avlagda och sen begav jag mig ut på shoppingtur. Nya varma vinterkängor i strl. 26 till Ebba stod på inköpslistan och varma fodrade vantar till densamma. Sen blev det lite bonusshopping också, som alltid. Väl hemma låg flera fina premier och väntade på mig också, en spikmatta från en tidning jag har gått med i och ett vackert överkast med blomtryck från en annan. Och ett scrapbookingpaket från Creative Club *kärlek*. Så nu har jag nog med pryttlar för att drömma söta drömmar hela natten.
Sleep tight!

2 kommentarer:

  1. Oh, Isfolket! Jag har nog läst alla 10 gånger och vissa säkert 30 ;) Hur långt har du kommit?
    Helena L

    SvaraRadera
  2. Jag ligger på bok nr 6 just nu, jag läser inte så snabbt, men noga ;-)! Visst är de fängslande...

    SvaraRadera