Styrkekram

Styrkekram

onsdag 29 december 2010

Gott Nytt Jul

Jag säger som Jean Banan: Gott Nytt Jul!
Inte många dagar kvar av det här första decenniet på det andra millenniet (eller det kanske eg. är tredje).
Hursomhelst.
Tänkte dra i lite korta drag vad som har hänt under de tio senaste åren, som väl kan beskrivas som min vuxenperiod. För jag var 20 år när jag stod där med "Icebears i Paris" och såg Eiffeltornet lysas upp i siffrorna 2000. Vi kände inte en kotte utan sneakade in på en helt främmande nyårsfest i en av etagelägenheterna i centrala Paris. Där fick vi glittriga partyglasögon på näsan (återigen med siffrorna 2000 och man tittade genom två av nollorna) och partade natten lång.

Samma år träffade jag min blivande man Tommy. Han sprang runt i en kycklinggul overall och gjorde en massa dumheter eftersom han var nolla. Jag som snäll och omhändertagande phadder tog naturligtvis hand om honom och resten är historia :-)...

Jag flyttade ganska omedelbart in hos honom och sen har vi hattat runt i studentbostäder i Visby (mestadels på Mejjan) tills jag tog examen år 2003 och vi flyttade hem till Tommys gamla hoods Orminge.

Först bodde vi i en trång liten etta, bytte så denna mot en tvåa och slutligen en trea som vi renoverade om till en fyra.

Vi skaffade två små knoddar. Gabriel kom 2004 och Ebba 2006. Jag var under några års tid "lattemamma" (därav denna bloggs namn) och hängde på caféer hela dagarna och drack latte och skvallrade med andra mammor.

I denna veva träffade jag också de underbara vännerna "Nackamammorna" som jag blev så fäst vid att de fick vara tärnor allihopa när jag och Tommy knöt hymnens band en sommardag 2007, närmare bestämt 070707, samma dag som Eva Longoria. <3

Hursomhelst.

Vi är gifta, bor kvar i Tommys gamla barndomshoods nära hans föräldrar, har fasta jobb, lån, pensionssparar, har två katter (inte villa och vovve, men bra ändå), ganska mycket vuxenpoäng kort sagt.

Vi träffar vänner, hänger med grannar, åker på kryssningar, tar då och då en solsemester (alltför sällan dock) och jag har rett ut den värsta trettioårskrisen som höll mig i ett järngrepp för något år sedan.

Åren är ganska lika varandra såhär nu när man har slagit sig ner och skaffat sina barn och det mesta bara rullar på.
Därför valde jag att summera det senaste decenniet istället för det senaste året, same same liksom :-)!

Slutligen önskar jag er alla en jättegod fortsättning och ett Gott Nytt Decennium!

Mitt nydecenniumslöfte ska bli att fortsätta hålla rätt spår och sen är det bara full fart framåt!

Buss och kran!

2 kommentarer:

  1. Lät lite tragiskt att summera 10 år på ett par meningar men jag vet vad du menar :)

    Skrev precis ett inlägg om Orminge som jag växte upp i och varför jag hamnade här..

    SvaraRadera
  2. Hi hi, jag tyckte det snarare var en bragd att summera mitt innehållsrika liv i några få meningar. Ligger lite storhet i att kunna göra det också ;-). Läste ditt inlägg om Orminge och håller med till stor del. Har sett roligare place... men men. Nu bor vi här. Bara att gilla läget!¨
    Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera