Styrkekram

Styrkekram

lördag 25 december 2010

När juldagsmorgon glimmar

Nu har i och för sig juldagsmorgonen glimmat färdigt, granen har barrat ut (inte, det är en plastgran) och alla julgäster har packat sina väskor och åkt hem till sig. Presentpapprena är ihopsamlade, snörena ihoptvinnade, leksakerna först utspridda på hela golvet och sedan ihopstädade igen och barnen sitter nu som två små ljus och ser barnprogam på tv:n (för vilken gång i ordningen har jag ingen aning) och Tommy steker upp rester av prinskorvar och köttbullar för att vi ska få lite kvällsvard i oss.

Det kom en riktigt ståtlig tomte här och ringde på igår och barnen fick varsin drös julklappar att slita upp. Själv fick jag typ tre klappar. Och barnens faster fick en tror jag. Men men. Julen är ju roligast för alla som är små som det heter i visan.

Sockerberoendet som jag så duktigt vänjt mig av med de senaste månaderna knackar åter på dörren efter all julmust, skumtomtar och drösar av choklad. Men men återigen. Julen är ju bara en gång om året, då får man gärna sockerchocka lite! :-)

Lägger in en lite stämningsfull julbild från jullunchen här igår. Söta systerdottern Saga var snäll och visade mig hur man redigerade bilder på en sida som heter Picnik så nu har jag inspiration som heter duga!



Återigen alla läsare, ett sista God Jul för det här året! Och snart ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar