Styrkekram

Styrkekram

tisdag 21 december 2010

När det lackar mot jul

Mmmm. Nu är det sådär jättesuperjulemysigt här hemma. Gabbe har haft tomteutstyrsel på sig i skolan idag (röda kläder, tomteluva och lykta) och nu springer han runt och sjunger julsånger här hemma.
Ljusen är tända på köksbordet och de allra sista julklapparna är inslagna. Dessutom nallade jag två pepparkakor från kakburken nyss så jag har sådär härlig arom i munnen också. Jamma :-)!

Imorrn är sista jobbardagen och sedan ska jag och kidsen stanna hemma och fixa de sista bestyren innan släkten dräller in här den 23:e.

Igår var vi hemma på lite glögg hos mamma och B och vi fick med oss en jättefin julkorg hem med en massa smått och gott i... sillar, lax, korvar, paté, saft, glaserade pepparkakor, gammaldags chokladklubbor och allt möjligt. Bild nedan :-)!
Av pappa har jag också fått en julklappspeng som jag har handlat lite smått och gott till barnen för.

*Mys*

2 kommentarer:

  1. Låter som det är väldigt mysigt hemma hos er familj :) Passar på att önska er en god jul såhär danföredanföredopparedan.
    Kram från vendels gudmor.

    SvaraRadera
  2. Hej E!
    Ja, jag tycker det är väldigt småputtrigt och mysigt här hemma :-). Och om några timmar kommer din bästis med barn också så då blir det ännu bättre!
    Kramar tillbaks och julhälsningar danföredopparedan!
    <3

    SvaraRadera