Styrkekram

Styrkekram

onsdag 15 december 2010

VAB igen då då

Suckar och sjunker djupare ner i soffan.
Känns som om halva hösten och vintern har gått åt att ta hand om sjuka barn och sjuka oss själva.
Bacillerna snurrar runt runt, på jobbet, på dagis och inom familjen. Folk hostar på bussar och tunnelbanor, folk går till jobbet fast de är sjuka och ute på stan hostar folk en rätt i fejan.
Inte konstigt att man drar på sig halsfluss, vinterkräksjuka och kikhosta.
I familjen började det med att Ebba var hostig, sen har Tommy åkt på ett varv med riktigt jobbig halsfluss och nu är jag och Gabbe hemma och hostar i kapp.
Vad som var lite läskigt var att jag fick riktigt ont i bröstet/hjärtat när jag gick i affären för att handla mat efter jobbet igår. Jag kände mig inte helt hundra och var dessutom inställd på att VAB:a för hostig Gabbe idag. Plötsligt när jag gick runt med tunga kassar kände jag hur hjärtat snörptes åt och jag fick ingen luft. Jättesting i bröstet och jag var nästan redo att bara släppa kassarna och ringa 112 till mig själv. Hua! :-(
Sitter nu hemma med hostis-Gabbe och tittar på Oggy och kackerlackorna. Gabbe skrattar så kan kiknar och nästan varje skrattattack slutar i en hostattack. Usch.
Ja ja, hoppas vi hinner krya på oss före jul bara. Idag kanske vi bakar ett gäng lussebullar om vi orkar.

4 kommentarer:

  1. Men nu får ni ju ta och skärpa till er. Det här går inte an så nära inpå julen. Gurgla med lite silver och använd munskydd ute.. typ! :D Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tunna skivor med kommentarer...
    Har alla slutat läsa ?

    SvaraRadera
  3. Hmmm. Jag vet flera som läser. Men jag håller med om att det är dåligt dugg på kommentarerna...

    SvaraRadera