Styrkekram

Styrkekram

lördag 11 december 2010

Stjärtlappsrace

Idag har jag och kidsen åkt stjärtlapp i backarna här utanför så snön sprutade!

Känns skönt att bylta på sig ordentligt och ge sig ut i den friska vinterluften och bara köra på!
För ett par dagar sedan snörade jag på mig ett par gamla pjäxor som jag har fått ärva från mamma (från 70-talet nån gång), tillhörande skidor och stavar och gav mig ut på en liten svajig färd på gården här utanför. Till dagis och tillbaks stakade jag mig, lite lagom nybörjarovan sådär... :-) Men kul var det!

Dock tyckte mina 40 år gamla pjäxor att de hade gjort sitt för på hemfärden bestämde sig sulorna att lossna från ovandelen av skorna på bägge sidor så sulorna satt kvar i skidorna, men det gjorde inte pjäxorna om man säger så...
Så det bidde till att buda på nya pjäxor på Tradera, ska bli spännande att se om jag vinner auktionen. Nån 50-lapp har jag lagt som högsta bud just nu så nu är det bara att hålla tummarna!

Sen imorrn bär det iväg till julknytis igen!
Har redan varit på ett julknytis på sonens skola i början på veckan och nu är det hemma hos bästa Bella som vi ska träffas gamla mamma-gänget härifrån Nacka. Var iväg en liten shoppingtur idag för att inhandla min del av knytis-produkterna så imorrn ska vi svulla köttbullar, prinskorvar, inlagda sillar, rödbetssallad, julmust och lussebullar för fulla muggar och bara ha det sådär julfest-trevligt! :-)

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar