Styrkekram

Styrkekram

måndag 12 december 2011

Adventsfika med kussen

Min lillkusse Jeanette (som inte är så liten längre) var hembjuden idag till mamma och Bruno. Det bidde glögg med mandel och russin, pepparkakor med blåmögelost och därefter sedvanlig fyrarättersmiddag inne i salongen.
Jag körde mitt nya korttrick som imponerade stort ;-) och vi pratade på om våra familjer och allt som har hänt sedan sist.
Jag tycker det är så kul att följa släkten och se hur allas liv formar sig.
Det är också mysigt att sitta och puttra och glögga ihop såhär i juletider.

Imorrn blir det luciatåg för Ebba, hoppas att hon har tragglat in alla pepparkaksverser ordentligt nu och att vädret håller sig från att åtminstone ösregna, så ska det nog bli ett riktigt fint litet lussande där ute på dagisgården. Måste bara ställa klockan och pallra mig upp ur sängen själv i tid så att allt frukostätande, julkalendertittande och lämnande på skola och dagis hinns med i tid.
Kanske dags att börja tänka på refrängen nu då.
Natti natti!

2 kommentarer:

  1. Mysigt!! :-) Finaste Jeanette.. <3 Det där korttricket är jag väldigt nyfiken på nu!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, det var jättemysigt att sitta och prata med henne. Absolut ska jag köra korttricket för dig syrran, när vi ses nästa gång. När blir det? Jag har ett gäng julklappar som jag vill lämna till dig och kidsen...

    //Carro

    SvaraRadera