Styrkekram

Styrkekram

lördag 10 december 2011

Grannvandring

Då har jag och kidsen begett oss ut på en liten grannvandring med julkort och nybakta pepparkakor i påsar inslagna med röda sidenband i högsta hugg. En liten runda gick vi till de närmsta grannarna, dem vi hänger med mest, och delade med oss av godsakerna.
Vi hade tänkt bygga ihop pepparkakshuset ikväll också, men vi får se om jag pallar. Tommy är iväg och jobbar kväll i Globen och jag sitter och puttrar så gott jag kan med kidsen här hemma så länge. Det blir ju både en och två dispyter i familjeidyllen kan jag tala om, så ibland blir man ganska trött... men det hör väl till antar jag.
Igår kväll byggde vi på allmän begäran ihop Ebbas nya loftsäng också. Detta till mycket blod, svett och tårar. Men till slut stod den där i all sin prakt och Ebba invigningssov i den inatt. Det gick riktigt bra och hon höll bara på att trilla ner de två metrarna till golvet en (1) gång, men då bullade jag upp med kuddar för henne och så kunde hon tryggt snusa vidare.
Tidigare samma dag var Babbie och Bruno här också. Mamma hade erbjudit sig att jultvätta våra fönster i utbyte mot en middag och det gick vi gladeligen med på! Flygande Jakob stod det på menyn, till det serverades ris och rödvin och till kaffet efteråt ställde vi fram nybakta kladdkakemuffins som hade en rykande åtgång!
Nu kanske jag lägger mig på sängen och tar en liten powernap innan kvällssysslorna tar vid. Jag och Tommy har nämligen roat oss med att slå in ett fyrtiotal julklappar också, så lite vila skulle vara helt OK en stund.
Trevlig lördagskväll på er alla läsare!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar