Styrkekram

Styrkekram

torsdag 22 december 2011

Julavslutning

Snurrig som jag var (eller kanske det var snoret som hade täppt till i hjärnan) så hade jag glömt att Gabbe hade julavslutning idag. En massa små tomtenissar med lyktor befolkade skolgården när jag lämnade honom idag, så jag gjorde en Mission Impossible och kubbade med flåsande lungor hela vägen hem, roffade åt mig tomteluva och lykta plus tändstickor och kubbade tillbaka hela vägen tillbaks, på en sisådär tre minuter. Trots att det tar ca. fem minuter att gå enkel väg egentligen. Och trots att jag har en ganska jobbig infektion i luftrören. Inte världens bästa idé. Men vad är det man brukar säga, det man inte har i huvet får man ha i benen! Så, världens sötaste lille nisse fick trava i tomtetåg tillsammans med ett helt hav av andra små röda luvor och ljus och lyssna på fint tal från tomtemor (med skägg) och skråla julsånger tillsammans med fröknar och föräldrar. Och i morgonens siluett syntes även riktiga Tomten göra entré på skoltaket, med säck och klappar till alla barnen!
:-)
Så himla skoj att vara med på! En liten stund. Sen joggade jag med ännu tröttare lungor hem till lillasyster i stugan som låg nedbäddad med sovmorgon och kikade på Bolibompa och julkalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar