Styrkekram

Styrkekram

måndag 19 december 2011

Äntligen snö

Har gått runt och svurit lite i förskott här för att snön aldrig verkade vilja komma till julen. Men idag, fem dagar före jul, singlar så massvis med vita flingor ner från himlen och bäddar in hela landskapet i ett vitt täcke.
Ebba tjöt av lycka i morse när jag visade henne snön genom fönstret och hon hoppade nästan i sin overall och stickade krage och tjocka fordrade vantar, slet ner stjärtlappen från hyllan där den har legat och väntat och tjoade ut i vinterlandet! Gabbe var också glad och det var två väldigt uppspelta barn jag följde till dagis och skola!
Själv har jag dock dragit på mig en väldigt jobbig förkylning så jag sitter här hemma och snörvlar och dricker kaffe med mjölkskum och tänkte bädda ner mig en liten stund i den varma sängen och se några avsnitt från säsong 2 av "Being Erica". Folk kanske undrar på Facebook vad jag har blivit för Yoda som kläcker ur mig visa citat där hela tiden i statusuppdateringen, men det beror alltså på att jag har hittat en "Being Erica-citat-sida" där det står en massa olika klokheter som jag gärna delar med mig av.
:-)
Annars har helgen varit trevlig. Jag var hemma hos Erik som hade 37-årsfest och vi spelade spel, drack lite vuxendricka och shakade loss med olika moves på dansgolvet. Särskilt "köttbulle-och-spänna-bågen-movesen" var väldigt kul, undrar vem som uppfann dem?
Nä, dags för lite mys i sängen nu och sen kanske jag orkar slå in berget med julklappar som ligger och väntar. Har redan slagit in en drös, men det kommer mera... nananananananana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar