Styrkekram

Styrkekram

tisdag 20 december 2011

Förkyld

Usch och fy! Inget kul att sjuka ner sig såhär nära inpå julen. Men vad kan man göra? Bara att gilla läget. Inför Polen-resan tokdissade jag alla symptom på möjliga sjukdomar och sen blev jag ju akutsjuk efteråt istället. Långvarigt. Så kan det gå när man bara tuffar på och nonchalerar kroppens signaler.
Nu är dock situationen lite annorlunda. Några dagar före jul. Snart lov på skola och dagis. Torsdag och fredag har jag semester och jag räknar inte med att jobba imorrn onsdag heller. Halsen är alldeles för tjock med bakterier och näsan rinner. Bara att hålla tummarna att man har friskat på sig till Kalle Anka och Jultomten & Co så man kan vara någotsånär social i alla fall och inte behöva ligga nedbäddad...
Nu, krypa ner i sängen, riva av lite mer "Being Erica" och bara se i min inre tanke hur alla förkylningsbacillusker flyger all världens väg!
Ha det så bra där hemma i stugorna, mina kära läsare! Jag vet att flera av er är sjuka också, så krya på er ni också!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar