Styrkekram

Styrkekram

onsdag 14 december 2011

Lotterivinst

Vi hade dragning i höstens friskvårdstävling idag på jobbet. Den gick ut på att man skulle ha betett sig nyttigt (ätit massa frukt och grönsaker) och rört på sig (pinna på med steg eller vad som nu passade sig) under X antal veckor. Jag nådde väl ingen high score, men jag joggade på som vanligt varannan dag och åt hyfsat nyttigt i alla fall och lämnade in min lapp i godan ro när tävlingen var över. Idag var det så prisutdelning!

Hela bordet inne i fikarummet var uppdukat av en massa fina priser; väskor med företagets logga, presentkort på ansiktsbehandlingar och massage på Centralbadet, första hjälpen-kit, vackra ljuslyktor, broddar för hala vintervägar, thé-silar, sushi-rullings-kit, you name it, allt mellan himmel och jord! Tre kollegor hade full pott och fick specialpris bestående av presentkort och mellan oss andra lottades turordningen fram.
Tro't eller ej, men mitt namn ropades upp först och jag pinnade fram och norpade åt mig den här otroligt söta lilla turkosa transistor-radion. Den ska jag slå in i vackert papper och lägga under granen till mig själv från tomten!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar