Styrkekram

Styrkekram

måndag 26 december 2011

Färdigdoppad

Dan efter dopparedan och många känner nog igen sig i att man känner sig som en urvriden trasa. Hälften av alla julklappar ligger redan trasiga på golvet och kassarna med pappersåtervinning växer sig höga. För att inte tala om alla rester i kylen som kommer att ligga kvar i evigheter och tvinga oss att äta skinkmackor med trillingnötsgarnering fram till påska...

Kidsen satt och lajade med sina nya Nintendo DS/dataspel här och jag gick runt och roddade bäst jag kunde. Då började Ebba yla och gnissla tänder och klaga på en väldig värk i örat. Hon var övertygad om att det var "öronINFLATION" (jag får hålla alla tummar att det inte växer ut en massa nya öron på henne då ;-)) men jag tyckte faktiskt riktigt synd om henne och om det inte bättrar sig till imorgon får vi åka till farbror doktorn och titta på det. Själv har jag ju gått runt och snörvlat och hostat mig igenom hela julen, så det är ju inte så konstigt om några baciller hoppar över på henne.
Ja ja. Sitter här och äter hembakad macka med sju sorters linmjöl i som mamma har gjort och nattsuddar lite. Tommy är ute på galej men kommer nog hem vilken minut som helst.
Imorrn är det annandan och det är en annan dag som Chister Björkman nog klokt skulle ha filosoferat. Får se hur vi mår då.

Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar