Styrkekram

Styrkekram

tisdag 13 december 2011

Lucia

En av de mysigaste dagarna på året.
Ebba traskade på i tåget som gick runt dagisgården tillsammans med en bunt barn (kanske inte riktigt 100, men nästan, hela dagis var det i alla fall) medan vi föräldrar och far/mor-föräldrar stod ute på dagisbackarna och värmde oss med glögg (börjar känna glöggöverkonsumtionens följder nu, uäck), russin, hackade mandlar och stora fluffiga lussekatter och små platta pepparkakor.
De sjöng så duktigt och Ebbas små elektriska ljus strålade på i kronan så gott de kunde! Mamma hade kommit hela vägen från Sumpan för att se på spektaklet och sen följde jag henne hela vägen hem igen för jag skulle ju dit och jobba jag, efteråt...

Såja, ännu en händelse att bocka av på listan. Då lackar det mot jul kan man säga! Tyvärr missar jag jobbets julfest i övermorrn för den krockar med Gabbes fiolkonsert samma dag, men Jultomteutstyrseln och mammas hemsydda tomtesäck med filtdekorationer ska jag släpa med till jobbet i alla fall, så ska chefen svida om i den och Ho ho-a och fråga om det finns några snälla medarbetare och dela ut julklappar till höger och vänster till rimmens fiffiga ackompanjemang. Jojomensan, det blir en syn i år igen det kan jag tänka mig! Undrar om någon tar kort så jag kan få se efteråt?

Just ja, glömde ju nästan att vi byggde pepparkakshuset idag också, äntligen, som Ebba har längtat! Nu står det där med all sin glasyr och sina non-stop på taket och frestar... mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar