Styrkekram

Styrkekram

torsdag 18 mars 2010

Andra svinissprutan

Då har mina småskruttar följt med farfar till vårdcentralen och fått varsin andra svinisspruta. Ebba var så duktig och sa inte ett pip men Gabbe råkade spänna sig och fick ont sa han. Stackarn :-(. Båda fick i alla fall varsitt fint bokmärke som de stolt visade upp vid hemkomsten.
Maken är borta på konferens över natten så jag var taggad att själv göra alla morgonbestyr nu idag, inklusive föra skruttarna till dagis. Jag ställde klockan i ottan som vanligt, åt frukost, läste igenom mail och bloggar, borstade tänderna, satte i linserna, sminkade mig och klädde på mig. Fina smycken med mycket tingeltangel valde jag ut och hängde runt hals och handled också. Lite då och då gick jag och pratade med barnen och sa att nu var det strax dax att stiga upp.
Sista vändan jag kom till Gabbe kände jag på hans panna. Oh my God! Skyhög feber. Bara att släppa allt jag hade för händerna, messa och ringa runt och meddela att idag blir det minsann VAB. Inte helt oväntat iofs i och med svinissprutorna igår, men ändå. Jag var så taggad ju :-)! Ja ja, skönt att stanna hemma och slappa i full smink och dingeldangelsmycken och linser i ögonen också för en gångs skull. Då kanske man kan ta lite stiliga kort, hi hi. Annars brukar man se ut som en skrutt när man går hemma och skrotar, osminkad i pyjamas med oborstat hår och glasögonen oputsade på nästippen. Skönt att få lite kvalitetstid med barnen också (som har krävt att få se på Transformers och sitter och stirrar på den som två ugglor ;-)).
Sen imorrn hade jag tänkt fylla år också.
Eller tänkt och tänkt. Jag har inte så mycket val kan man väl säga. Men jag har bestämt att inte ha någon grandios fest i år, utan åker bara över till mamma en sväng och låter mig pysslas om. Syrran ska komma upp också, så vi får väl hänga där och chilla tillsammans.
Imorrn på min födelsedag är det fredag också! Hurra!

1 kommentar:

  1. Synd om kidsen men skönt för mamman med en lyx-VAB-dag! :D Kram och krya på er mina söta små syskonbarn! :)

    SvaraRadera