Styrkekram

Styrkekram

onsdag 10 mars 2010

Lite lagom besatt

Känner mig som en fjortis i den pirrande vårluften, men jag måste erkänna att när jag trallande på Orsa Spelmäns "Underbart" glider runt på jobbet och blir helt till mig i trasorna när jag möter människor jag beundrar, då känner jag mig lite lagom besatt.
Antagligen är det den analkande våren som spelar mig ett spratt, men det är så härligt när snödrivorna smälter ner i avloppsbrunnarna och man faktiskt för första gången på flera mörka vintermånader känner hur solen värmer en i det gråbleka vinteransiktet när man går ut. När man kommer hem sent på kvällen efter en hel dags jobb är det fortfarande ljust ute och det är nästan så man hör fågelkvitter om man spänner öronen! :-)

Så då är det kanske inte så konstigt om det spritter i hela kroppen när man möter företagets stora ledare, såsom jag gjorde på en konferens idag.
N's högste tupp, CC, var på visit i Sverige och höll ett 45 minuter långt föredrag om företagets position, föregående års resultat och vägen from Good to Great genom att följa företagets värderingar. Nu är ju inte just det ämnet superpirrframkallande i sig, men han är en väldigt stark personlighet och karismatisk ledare. Jag i min tur verkar ha några slumrande fjortisgener som vaknar till när jag möter någon känd person jag beundrar (se Lasse Åberg nedan) så jag var fram till CC kvickt som en iller, med kameran i högsta hugg och skulle förevigas med honom efter konferensen. Lite impade blev nog kollegorna, men rätt pinsam är man ju ;-)!

Kram till alla läsare där ute, med eller utan vårpirr!

1 kommentar:

  1. Haha, du och Tin får starta en egen sajt www.fjortis.nu (eller hmm, den kanske redan finns?) ;-) Du är gullig tycker jag! *puss*

    SvaraRadera