Styrkekram

Styrkekram

lördag 27 mars 2010

Teckning på muggen

Ha ha, nu försökte jag vara lite rolig, som om jag satt och tecknade på muggen (toan) :-), men det var det alltså inte.
Som syrran skrev i sin blogg nyss hade vi en diskussion i helgen som var som handlade om att följa sina drömmar. Några drömmar som bor i mig är att få uttrycka mig estetiskt på många sätt, bl.a. genom att uttrycka sig genom skrift och bild. Bloggar gör jag ju här och jag har även min poesibok som jag plitar flitigt i när andan faller på.
Teckning är ett annat av mina stora intressen som jag har haft hela livet. Stärkt av syrrans blogg tänkte jag att nu sparkar vi våra "jantar" i rumpan och sätter oss och skapar för brinnande livet! :-D
Nedan alltså några bilder på min skaparglädje, vad jag pysslade med idag vid middagstid.





5 kommentarer:

  1. Det är bra det! Låt inte drömmarna sina :) Du är jätteduktig, Carro!

    SvaraRadera
  2. Tack Sandra! Det är så mysigt och rogivande att bara få sitta ner och rita i flera timmar. Något jag har saknat under småbarnsåren...

    SvaraRadera
  3. Gud vad fint! Du är så himla duktig! *sparkar till din Jante också*

    SvaraRadera
  4. Kul! TYcker att det vore synd om din talang bara skulle få rinna ut på skötbordet.
    Minns hur du som sjuåring satt timme efter timme och bara ritade av öron. Du gav dig aldrig innan de var perfekta på ritblocket. Lycka till !

    SvaraRadera
  5. Tack syrran och pappa också! Njae, närmare 11 år var jag nog när jag hade min "öronperiod", men när jag var 7 år höll jag på att rita av gamen Janne och myran Urban Gabriel för fulla mugga och mamma skickade in till Jönköpingsposten, så det var inget fel på kreativiteten då heller ;-)!

    SvaraRadera