Styrkekram

Styrkekram

lördag 29 maj 2010

Karneval

Då har den årliga karnevalen åter kommit hit. Det firades igår för kidsen på dagis genom att anordna ett eget litet karnevalståg på dagisgården, med maraccas och flaggor, ansiktsmålning och clowner. Det var även ett stort karnevalståg som gick förbi utanför som de stod och hejade på hela gänget.
Idag har festligheterna fortsatt med tivoli nere vid centrum. Vi gick dit en sväng idag och spelade på chokladhjul, köpte fiskdammslott med vinst varje gång och åkte karuseller i flygande fläng. Vi mötte även vännen M där nere med sina små pluttar och de hoppade hoppborg tillsammans. Gabbe är iväg med sin farmor och farfar till Örebro över helgen, så det var bara Ebba och vi som traskade ner.
Vädret höll sig i skinnet mesta tiden, men precis lagom till Ebba skulle åka tekopparna började det skvala, som tur var slutade det lika plötsligt som det hade börjat och vi kunde obekymrat ströva vidare efter färdigsnurrade tekoppar.
Nedan lite bilder från dagen.


Ebba står förväntansfull innan första karusellturen har börjat


Ebba och jag rider loss på varsin karusell-pålle


Ebba vann en groda som hon raskt döpte till "Kvack"


Ebba med enhörningsballong och ny Hello Kitty-keps (födelsedagspresent i förskott)



Jag och Ebba hoppar loss i hoppborgen


Ebba snurrade varv efter varv i tekopparna



Ebba och jag högg in på varsin välförkänt och smarrig Strawberry white efteråt

3 kommentarer:

  1. Ojsan, bara i kommentarerna nämnde jag visst Ebba sju gånger. Ja ja, mycket centrerat kring ett barn blir det när det andra är bortrest... :-)

    SvaraRadera
  2. Men hon är ju så söt så hon förtjänar det ju.
    Morfar

    SvaraRadera
  3. Mosters sötaste lilla då! :) Ni verkar ha haft en trevlig dag i alla fall. Här var det kalas igår. Kommer väl kommentarer i bloggen, nu vill Vemund ha min fulla uppmärksamhet och en del av min kropp.. ;)

    SvaraRadera