Styrkekram

Styrkekram

söndag 16 maj 2010

Hypnotiserad igen

Igår kväll var jag in en sväng till stan där jag mötte upp bästa Bella <3 som jag satt och ölade med till långt in på småtimmarna. Hennes nye flamma och en gammal killkompis till mig joinade också och vi stötte och blötte många intressanta ämnen, som blir mer angelägna ju mer alkoholhalten stiger i blodet. Åsikterna var smått spridda, men det är alltid intressant att höra hur olika man resonerar i olika frågor.
Väl hemkommen i tidig gryning var det bara att stupa i sängen för att sedan åter bli väckt ett par timmar senare av morgonpigga barn *argggh*. Fick i alla fall några timmars total sömn, även om det blev upphackat.
Frukost, dusch och iväg nästan på en gång blev det sedan eftersom jag hade lovat att vara med på vännen Eriks repris på förra veckans hypnos.
Denna gången kände jag att jag var mer mottaglig och kunde snabbt byta mellan vaket och "trance" tillstånd. (Ha ha, nu låter det som om jag byter om mellan att vara normal och att vara transa, men riktigt så roligt ska vi inte ha det ;-)!)
I alla fall spaltade vi upp lite grejer som jag vill jobba med och så bestämde Erik vilka tricks han skulle använda sig av för att jag skulle uppnå de sinnestillstånden. En fördel med att ha blivit hypnotiserad tidigare är ju att man vet vad som kommer att hända, man har kört hela racet tidigare och har lättare att lystra och lyda de signaler man får. Vad som var häpnadsväckande var att jag denna gången faktiskt inte "kunde" varken släppa en penna, ta upp en helt vanlig bok från golvet eller komma ihåg siffran sju, så tydligen handlade sagan om Snövit och åtta små dvärgar och James Bond är hemlig agent nr 008. He he. Lite skoj! :-)
Jag kunde tydligen börja fnissa på befallning också och jag fick ge mig själv styrka i svåra situationer genom att titta på mig själv som genom en film och ingripa utifrån med positiva verktyg.
Kändes jättebra idag! Wow! Kommer definitivt rekommendera honom till andra. Nu håller han ju på och finslipar sina kunskaper, så han behöver försökskaniner i stora lass. Om någon har lust att hänga på någon gång, säg till mig så ordnar vi det! Win-win för alla parter!
:-)

2 kommentarer:

  1. Det låter intressant men lite läskigt också! Har du läst boken "Hypnotisören" av pseudonymen Lars Kepler? Låter som något för dig.. fast den är väldans tjock och riktigt äcklig och för mycket blod för min smak. Berätta gärna hur det går om du är med på fler sessioner. :) Kramis!

    SvaraRadera
  2. Tack för boktipset! Fast om jag läser om en massa blod och gjejer kanske jag blir avskräckt, så det är nog bäst att jag låter bli. Men jag ska ha den i åtanke.
    Kram!

    SvaraRadera