Styrkekram

Styrkekram

söndag 2 maj 2010

Kulinariska finesser

Jag har länge varit en fena på att baka. Matlagningen har det varit sämre med (Någon som vet hur man kokar korv, rent matlagningstekniskt?) men nu har jag lärt mig en ny favorit - Rårakor!! Mumsfilibaba! Jag testade mig fram med ett par modeller igår och idag slog jag på stort och bjöd hela familjen, utom Ebba som hade knoppat in!




Tidigare gjorde jag också en av mina specialiteter, vad gäller bakverk - Kladdkaka! Mumsfilibaba igen! Vi var hem en visit till min kusins syster som bor här i krokarna och vi satt en stund i solen på deras nybyggda vackra altan och beundrade rådjuren som strövade fritt i skogspartierna runtomkring och talade om ditten och datten. Ebba lekte snällt med hennes dotter och vi fick för första gången träffa hennes nyblivne man, vilket var väldigt trevligt! Tapeterna inne i hennes extrastuga hade rosentapeter precis som rosenkammaren på Lagnö och det kom ett litet sting av vemod i mitt bröst.
Måste säga att både hon och maken har gjort ett kanonjobb och jag är djupt imponerad vad fint de har fått det! Tog en massa bilder men som jag skrev i ett tidigare inlägg så försöker jag vara lite reserverad med att publicera bilder på andra och deras egendom, så det blir bara en liten bild från mitt bak tidigare idag. Det färdiga resultatet hanns inte med att fotograferas då det blev både hastigt och lustigt precis innan vi skulle åka, men den goda kladdkakan bor i allas våra magar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar