Styrkekram

Styrkekram

lördag 15 maj 2010

Sommartider hej hej

Vilken underbar sommarvärme som kom till oss idag och inte bara svepte in oss alla i sommarkläder, utan den satte ett leende på allas läppar också. Här utanför sitter ett stort gäng på gräsmattan och grillar och lyssnar på R&B och beter sig sådär sommarsvenskt, nästan kontinentalt, som är oss förunnat så få månader på året.
Själv har jag suttit ute och glassat med ett magasin och en kaffe med mjölkskum och bara njutit jag med, medan Ebba har hittat på lite av varje runt omkring. Tommy och Gabbe är iväg en sväng till farmor och farfar och i ugnen värms just nu en Stinas kyckling vitlök, för att spisas av oss om en liten stund.
Sedan tänkte jag faktiskt ta en sväng på mina rollerblades när solen har gått nedanför hustaken och imorrn ska jag iväg till en gammal vän och köra ett varv hypnos igen. Vi får hoppas att det tar bättre denna gång, visst kände jag mig otroligt avslappnad och välmående efter förra sessionen, men några griller kunde han inte tuta i mig ;-). Får se hur det går denna gången!
Tidigare idag var vi iväg hela familjen till badhuset också. Jag tänkte att det kunde vara bra om barnen fick lite vattenvana inför att Gabbe ska börja skolan nu till hösten och det kan bli några turer till badhuset då.
Efteråt satt vi alla ute på en bänk i den härliga solen och mumsade på Magnum Strawberry White, både min, Ebbas och Gabbes favorit. Tommy åt årets upplaga, Magnum Gold tror jag den heter.
Kram till alla vänner där ute i försommaren!
<3

2 kommentarer:

  1. Magnum Gold är verkligen GULD! Det måste vara den godaste Magnum som någonsin tillverkats. *älskar* Då är det riktigt trist att vara laktosintolerant.. :p

    SvaraRadera
  2. Aha, har faktiskt inte prövat den. Har snöat in mig på min favvis alla kategorier, Magnum Strawberry White <3!!

    SvaraRadera