Styrkekram

Styrkekram

torsdag 20 januari 2011

Gott & Blandat

Som rubriken antyder har det hänt lite av varje här. Både lite gott och lite... blandat. Kanske man kan säga.
Början av veckan svävade ett mörkt åskmoln över mitt huvud och fördunklade mitt sinne. Jag var trött på en hel massa saker; vädret, kylan, människor med för lite innanför pannbenet men som släppte ut desto mer genom munnen. Typ. Sån't.

Men så gick veckan. Här sitter jag och myser i sovrummet med tända ljus. Det är redan torsdag kväll och jag har under högtidliga former öppnat kuvertet som hjärtligt välkomnade mig till kursen "Att skriva för webben" på SH.
Så jäkla skoj!
Känns som om många vägar just nu leder mig till mer skrivande, något av det jag finner mest stimulerande och berikande av allt, så det är inte med lite uppfyllt bröst och fjärilar i magen jag stolt tittar på antagningsbeskedet.

Jag kommer ju förstås fortsätta jobba kvar på jobbet, men bara 80 % så jag kan vara mer med barnen också.
Så får jag trycka in plugget i luckor som uppstår här och där, kanske framför allt kvällar och helger. Men det känns som om tåget tuffar på på rätt spår, definitivt! :-)

Jaha. Sen är det en liten energisk kollega på jobbet (förlåt S) ;-) som försöker locka ut mig och en hel massa folk ut på After Work imorrn. Vi får väl se om jag hänkar, just nu lutar det åt det...

Godkväll och godnatt!

4 kommentarer:

  1. Klart att du ska ut på AW. =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog dax för en liten pubrunda ikväll :-)!

    SvaraRadera
  3. Grattis då! Vad är SH ??
    Pappa Jan

    SvaraRadera
  4. Södertörns högskola. Känns jätteskoj!

    SvaraRadera