Styrkekram

Styrkekram

tisdag 25 januari 2011

Ny soffa

Igår plingade ett par rejäla killar på vår dörr och in kom de kånkandes med vår nya snygga soffa som vi har köpt på Mio.

Är lite sådär nykär ibland när man köper nya grejer, ingen får kröka ett hår på min nya möbel utan jag sätter mig smått andäktigt och bara andas in det stora i att jag och Tommy för första gången i vår tioåriga historia som par, har en riktigt snygg ny soffa (som INTE är i skinn) och som verkligen gör vardagsrumshörnet sådär "Allt i hemmet"-ordnat.

Har till och med tvingat maken att köpa en klösbräda till katterna dagen till ära, så de inte går lös på den nya dyrgripen det första de gör.

Tror ni då jag ser rött när jag nu på morgonen upptäcker ett gammalt sunkigt täcke där, tillsammans med en av soffkuddarna som helt uppenbart har varit huvudkudde åt oduschad make inatt.

Röken stiger ur mina öron och min ansiktsfärg antar en rödaktig nyans.
Aldrig aldrig aldrig mer, hoppas jag att han gör om det misstaget efter min uppläxning nu på morgonen!

"Men du och Ebba var ju sjuka, jag ville inte ligga bredvid er i stora sängen" får man till svar.
OCH???
Madrass på golvet, bädda i badkaret, gör vad fasen du vill, men ge blanka den i vår nya fräscha Mio-soffa!!!

Så det så!

;-)

1 kommentar:

  1. Hahaha...nu ska du inte va så hård mot maken din. Han ville ju bara väl. =)

    SvaraRadera