Styrkekram

Styrkekram

onsdag 5 januari 2011

Lite ledigt mitt i veckan

Det sitter ju aldrig fel. Med lite ledigt mitt i veckan alltså. Halvdag idag. Och helledigt imorrn.
Har börjat köra på 80 % nu och det går hyfsat bra. Min hjärna är inte riktigt med på att jag ska sticka så pass mycket tidigare än de andra på jobbet så jag sitter kvar av ren vana, plus att vi hade avtackning av en kollega med efterföljande utgång i måndags när jag skulle sticka tidigare egentligen och idag hade vi halvdag, så det har blivit mycket hattande såhär i början.
Ja ja. Nästa vecka kommer gå som på räls. Får vi hoppas!

Ungarna har Ebbas kompis E från grannhuset över på besök och struttar runt i små ballerinaklänningar, älvvingar och prinsesskronor och åmar sig och kråmar sig. Emellanåt ropar Gabbe dem till sig och så får de med stora ögon se alla hans coola trix som han gör med gubbarna på Bolibompa-spelet på datorn.

En sak som inte kan rekommenderas i träningssyfte förresten är att dra två kids på snowracer i uppförsbacke med ena handen, plus ett gäng shoppingbags och handväska i andra handen, när du hämtar ungarna från dagis och skola. Fett snedbelastad och med jobbig inflammation i höger skuldra blir det lite småjobbigt. Fick stanna typ varannan meter och be barnen hjälpa till själva med benen, alt. gå av och gå några meter, för att orka ta mig och dem hem till ytterdörren.
Bara ett tips sådär att låta bli ;-)!

Jaha, ledigt imorrn alltså. Trettondagsafton. Tror mamma och särbo ska gå på en bal om deras hälsa tillåter. Själva ska vi nog göra pulkabacken osäker här utanför. Får se om några trevliga grannar hänger på månne?

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vi hänger på i backen...vi är nog där vid 10.30-11-tiden typ skulle jag tro.

    SvaraRadera
  2. Nice! Ses där. Närmare 11-snåret dock för vår del... :-)

    SvaraRadera