Styrkekram

Styrkekram

lördag 22 januari 2011

Softish

Var ute på den där AW:n igår. Kollegan S hade dragit ihop ett skönt gäng med andra kollegor och vi satt och softade på just "Soft" inne i stan.
Lekledare som hon var delade hon ut uppgifter och jag skulle skåla så fort någon som drack någotsånär frekvent lyfte glaset, så det blev en del skålar för både det ena och det andra ;-).

Vännen Slobbo dök upp och vi hade en verkligt trevlig afton i goda (mest nya) vänners lag. Därpå följde dans och sen en liten stressig sorti då S sista tåg just skulle gå men vi hann ha en riktigt trevlig kväll innan dess.

Sen var ju jag så smart att jag satt och väntade på fel hållplats vid Slussen (där dagbussarna går istället för nattbussarna) så det var ju inte undra på att min buss aldrig kom... Tror jag hade en lite förvirrad kommunikationsdag igår för på morgonen missade jag även min t-banehållplats, disträ som jag var med musik i lurarna, så det jag inte hade i huv'et fick jag ha i benen. Lugn och fin väntan på t-bana in mot stan igen och så en riktigt snabb power walk till jobbet!

Idag har vi så varit till simhallen hela familjen.
Gabbe börjar bli ett riktigt vattendjur, så länge simglasögonen är på är han som en groda som dyker under vattnet och har sig och lillskruttan Ebba flöt som en liten kork med simpuffar runt armarna :-).

Imorrn tänkte vi packa pick-nick-korgen igen, dra med ett gäng trevliga grannar och göra ishallen osäker med våra skridskor igen.
Favorit i repris på förrförra helgen kan man väl säga.

Kvällen idag var inte så dum heller. Rödtjutet "Gosa", fläskfilé med Erik Lallerstedt's goda chili bearnaise-sås, potatismos med smält smör och så smörstekta champinjoner på det och lite fräsch sallad till. Mumma!

Två avsnitt "Desperate Housewives" har vi avverkat här i sängen, ätandes godis också och så en halvdålig brittisk rulle med Kim Cattrall, "Tigers Tail".

Ungarna slocknade så sött framför "Nicke Nyfiken" och nu råder en stunds stilla lugn innan vi själva också knoppar in på huvudkuddarna.

Natti natti everyhopa som grannen C alltid skriver på Fejjan ;-)!

2 kommentarer:

  1. Låter najjs! Saknar storstadens puls ibland, men är glad över det gotländska lugnet för det mesta. ;) Kram, Syrran.

    SvaraRadera
  2. Natti natti everyhopa börjar kännas lite slitet nu - dax att firra nytt :) Tills vidare skriver jag STRIKE ;) Fatta vad jag kommer klå Yoyye :P

    SvaraRadera