Styrkekram

Styrkekram

söndag 2 januari 2011

Fulsoftar

Vad som är lite skönt med såna här slappardagar som infinner sig efter stora baluns som nyår och liknande, är att det är fullt legitimt att dra på sig mysbyxor, drälla runt här hemma och bara fulsofta sådär avslappnat.

Tog en vända in till Forum idag också och inhandlade diverse förnödenheter, såsom tops, hårinpackning, almanacka för 2011 och lite annat smått och gott.

Nu sitter jag här och jäser och försöker att inte stoppa i mig för mycket Rocky road samtidigt som jag uppdaterar vad som har hänt i cyber space och försöker samtidigt förtränga det faktum att det åter är en jobbardag imorrn.
Inte för att det gör mig så mycket att gå tillbaka till jobbet, men det är så lätt bli bekväm här hemma otch liksom smälta samman med möblemanget och känna sig totalt ansvarslös för en stund...

Nåja. Ikväll ska jag gå och lägga mig före midnatt igen. Gärna före nio för ordningens skull och för att orka upp och börja om med hela jobbkarusellen igen. Skönt att det är kortvecka åtminstone.

En annan sak som är ny för i år är att jag faktiskt har gått ner i tid. Yes sir. 2011 kommer jag bara jobba 80 %, något som kommer att kännas i kassan, men samtidigt i tiden jag tillbringar med barnen.
Har haft latent dåligt samvete senaste tiden för att jag knappt hinner vara med mina barn på vardagarna, men nu ska det bli andra bullar! Kvalitetstid, here I come!


Bara för att bryta av lite mot allt slapparsnack här lägger jag in en lyxbild på bubblet vi serverades på nyårsfesten häromdan. Lite glamour och guldkant i januarimörkret får man väl ändå unna sig... :-)

God fortsättning!

2 kommentarer:

  1. Var det du som satt och kollade på tv vid 23.20 tiden i måndags månne? Såg allt att den var på när jag var ute och promenerade. =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nej det var min käre make som hade lite svårt att slita sig. Jag satt dock uppe till närmare halv elva, rekord för min del för att vara jobbarmåndag...
    Kul att du har kommit igång med powerwalkandet Yoyye! *thumbs up*

    SvaraRadera