Styrkekram

Styrkekram

lördag 8 januari 2011

Köpa skridskor - check

Nu är grillorna inköpta, tillsammans med ett par skidpjäxor som jag fick tag i till mig och min mammas urgamla skidor så nu ska det snart bli åka av! Ebba fick en fin pulkahjälm också, alltsammans för det eminenta priset 350 riksdaler. Begagnat är faktiskt helt OK, helt och rent var allting och förhoppningsvis brukbart!

Lite bildbevis här ovan så ni ser dagens skörd...

Just ja, bowlingen som vi var på idag. Våra grannar utklassade oss ju minst sagt, inte för att jag hade väntat mycket annat, men min make briljerade med riktigt bra serier. Själv har jag slagit all time bottenrekord tror jag, skyller på ålder och senildemens samt inte minst mina krånglande leder.


Kidsen fick i alla fall prova på bowling för första gången och det verkade poppis, även om Ebba ville att jag skulle bära kloten med henne hela tiden och hjälpa henne att kasta. De där snygga bowlingskorna som hallen erbjuder var inte heller någon hit för stilmedvetna dottern min, så det bidde strumplästen för henne.
Fick en rätt fin bild på våra barn vid kloten också.

Usch, vi har köpt en massa lördagsgodis och jag är verkligen inte svullsugen för fem öre! Lika bra det kanske, var det inte jag som skulle bli nyttig i år? Kanske stoppar i mig en köttbullemacka strax och kikar på ett avsnitt av Dexter (kidsen är i andra rummet) eller någon annan av favvis-serierna.

Imorrn blir det invigning av skridskorna i Björknäs, medhavd matsäck med varm choklad och något ätbart och sällskap av goda grannar.

Trevlig helg på er allihopa!

2 kommentarer:

  1. I värsta fall får du väll springa över med godispåsen till oss. =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja ni är välkomna över på lite spontan godisplundring här :-)!

    SvaraRadera