Styrkekram

Styrkekram

söndag 4 september 2011

Bilar 2

Var iväg igår kväll och såg "Bilar 2" tillsammans med maken och Gabbe på Heron City. Jag hade inte så höga förväntningar eftersom jag hade hört lite halvljummen kritik av vänner, men väl där satt jag med hjärtat i halsgropen halva filmen (värsta action-rullen ju) och wow:ade av intryck av hur fint de stora världsstäderna var återgivna i filmen den andra halvan.

Till saken hör att jag har besökt de flesta platserna de flaxade runt på: England och London med Big Ben, Paris i Frankrike, Italienska rivieran, New York... så jag drog nostalgiska suckar både här och där och längtade tillbaks. Tokyo har jag dock inte besökt och dit skulle jag väldigt gärna vilja åka. Jag har några japanska glosor som jag skulle vilja praktisera: "koohii" = kaffe, "neko" = katt "ischi ushi" = en ko, så jag skulle klara mig finfint där ;-). Ungefär lika bra som Bärgarn skulle jag tro.

Sen så invaderades naturligtvis mina drömmar inatt av filmen. Jag skulle konstruera racingbanor och säkerställa säkerheten där. Oj oj, vilket mos det är i hjärnan just nu. Naturligtvis smög sig Polen-delen av jobbet in där också så en massa polska byggarbetare sprang runt med och testade osäkra konstruktioner.
Nu är det strax dax för Gabbes fotbollsträning här.
Ciao!

2 kommentarer:

  1. Den var så där, action med Bärgar´n men han e ju annars lite tråkig ;)

    Tror bestämt du har Polen med i det mesta just nu - så länge du inte snackar Polska 24/7 så e nog allt ok :P

    Spana in området - klottermaffian har tatt en sväng i natt :(

    SvaraRadera
  2. Såg klottret, tråkigt tråkigt :-(!
    Men du kanske hade lite högre förväntningar än jag när du såg filmen, just de låga förväntningarna tror jag gjorde att jag blev positivt överraskad, och Gabbe gillade den skarpt också och det var ju huvudsaken.
    Polen ja, oj oj oj. Ska bli skönt att få det överstökat så jag kan sova normalt på nätterna igen.
    Natti natti (eller kanske morning morning) Cissi! ;-)

    SvaraRadera