Styrkekram

Styrkekram

lördag 10 september 2011

Nya pjucks

Hann in en sväng i skoaffären här i centrum innan det var dags att gå till tandläkaren och göra något åt den eländiga tanden.
Det här snygga paret formligen skrek ut till mig: "Köp oss!" och vad annat kunde jag göra än att lyda?
Så nu kommer mina smäckra fötter prydas av dem i höst, oregniga dagar. Hittills har jag inte invigt dem, eftersom regnet har skvalat ner på morgnarna, men det kommer i sinom tid...

Tanden ja. Usch. Har ju haft enorma problem med visdomständerna till och från genom åren. Nu försökte tandläkaren röntga den högra visdomstanden i nederkäken i alla fall, den som bråkar med mig, men den satt så illa till att de inte kunde se hela tanden och roten på vanlig röntgenplåt. Måste alltså in till Gustavsberg där de har en special-röntgen-apparat som kan scanna hela huvudet på nåt vänster med cirklande rörelser, så dit är en remiss på väg i skrivande stund. Sen får vi ta det därifrån.
Har också fått superstarka munsköljen Corsodyl som bränner bort varenda smaklök jag har på tungan. Det plus en specialtandborste som når längst in får vara receptet för en relativt bakteriefri mun, fram tills ett eventuellt operationsdatum längre fram.

Nu ska jag snart ut och jogga här.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar