Styrkekram

Styrkekram

lördag 10 september 2011

Glassar lite mer på ballen

Måste ju fortsätta med Stockholmsslangen vad gäller benämningen på balkong, alltid retar det någon ;-)!
Har till att börja med haft en lite seg dag idag med dålig sömn på natten (tandvärken och all världens elände på mina axlar) och en rätt trött morgon. Hasat runt i morgonrocken och knappt orkat ta mig mellan sängen och toan.
Sen släppte det något, käkade lite crêpes som var över från fredagsmyset igår och fick upp energinivån. Tog en kaffe på det och såg om "Änglarnas stad", en fin gammal klassiker med Nicholas Cage och Meg Ryan som precis passade in i mitt mood idag.

Sen plingade det på dörren och Gabbes kompis J klampade in med dunder och brak och då blev det liv i luckan. Två polare till som är övernattningsgäster här inatt kom en halvtimme senare och för en stund sedan sprang jag runt på gräsmattan med fem små leksugna huliganer som lekte spioner. Nu har de lugnat ner sig lite och sitter fint och prydligt på rad framför "Oggy och kackerlackorna" medan jag hänger med ännu en kaffekopp på ballen och bloggar som ni kan förstå när ni läser detta :-)!

För en stund ringde vännen B och talade om att hennes son L som är jämngammal med Gabbe har fått en roll i en långfilm! Stort grattis till honom och åh vad stolt hon måste vara! Pratade med henne en liten stund i telefon och vi bestämde att vi verkligen måste ses snart, viljan finns där men inte alltid tiden och orken i det vardagliga ekorrhjulet som bara snurrar runt runt.

Ja ja, på tisdag eller onsdag ska vi i alla fall sno ihop ett gäng tjejer och ta en öl på stan och bara snacka skit. Det är verkligen på tiden!

Nu tänkte jag gå in och vara lite social med kidsen också och ställa fram lite chips och dipp för dem att knapra på. Är det lördag så är det!

Kram!

1 kommentar:

  1. tack för att min huligan kunde våldsgästa lite grann ;)

    Glöm inte att skvallra om Gabbe´s present - jag ska ev beställa - lite bråttom då ;)

    Tjingeling så länge

    The Girl Next Door

    SvaraRadera