Styrkekram

Styrkekram

tisdag 27 september 2011

Paus

Paus från ekorrhjulet idag.
Hemma med sjuk Ebba. VAB. Ebba fick spruta mot difteri, stelkramp, kikhosta och polio och blev lite febrig i nättras. Så vi lullar runt här hemma idag och tar det lugnt. Ebba ritar teckningar och klipper ut pappershjärtan till mig och jag dricker lite kaffe med mjölkskum och varvar ner.
Försöker verkligen andas in och andas ut. Känna stressen rinna av mig. Inatt sov jag på sömntablett igen. Ebba gnydde lite mitt i natten och när jag hade vyssjat henne och hon hade somnat om lyckades jag också sjunka in i den ljuva sömnen igen och vaknade relativt utvilad. Ibland när kroppen säger ifrån, när det ringer varningsklockor i huvudet hela tiden i form av tinnitus, huvudvärk, svettningar, hjärtklappning och ständig oro, då är det dags att sätta sig ner, tömma huvudet och bara andas in... andas ut.
Om mindre än en vecka är det Polen. Hoppas verkligen att kroppen går tillbaka i gamla lugna hjulspår igen efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar