Styrkekram

Styrkekram

lördag 1 oktober 2011

Nastrovje

Nastrovje = Skål, hälsa, välgång (funkar även som prosit).

Inte långt kvar till Polen nu.
Tick-tack! Imorgon kväll går flyget. Skulle kunna räkna timmar om jag vill.
Igår när jag gick ifrån jobbet fredag eftermiddag snurrade det runt, Polen Polen Polen... snurr snurr snurr!
Alla bitar börjar falla på plats nu i alla fall. Jag vet vilket plan jag ska åka med. Vilken taxi. Till vilket hotell. Vilken adress jobbet där nere i Lodz har. Alla detaljer på papper.
Bara hålla tummarna att man inte blir väskryckt nu då. Resan ska gå bra, det har jag bestämt, även om jag är flygrädd efter 9/11. Bara att ta sig en redig whisky eller liknande innan, det rådet har jag fått från flera tanter så det kanske vore något? ;-)
Annars bara försöka göra sitt jobb och lära ut processen/processerna så gott det går och se till att våra polska kollegor är med på banan.
Sen var det då boendet.
Superfint verkar det vara! Fyrstjärnigt hotell med bastu, gym, pool med panoramavy ut över staden och king size-bädd i sovrummet. Nice. Very nice!
Igår stoppade jag i mig det sista fredagsmyset (ja, jag hade varit duktig och joggat innan ;-)) och sov sen en riktigt ljuv och lång sömn, utan sömntabletter.

Idag är det städdag, Tommy rusade nyss ut för att vara med och hugga i, hjälpsam som han är. Själv känner jag lite mer att jag måste nog fortsätta tagga till att börja med, så kanske jag kommer ut och hjälper till efter lunch. Fokus måste fortsätta ligga på Polen. Fokus fokus fokus. Inte glömma nåt vid packningen. Och så gärna lämna lägenheten i hyfsat välstädat skick innan jag åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar