Styrkekram

Styrkekram

lördag 22 oktober 2011

Nada

Hostig dotter, trött mamma, jobbande pappa och en son som bara stänger in sig på rummet med sitt Nintendo DS hela tiden.
Så kan en helt vanlig lördag hemma hos familjen Tupp se ut. Inte mycket nytt under solen med andra ord.
Farmor och farfar ringde nyss och försökte få Gabbe att komma över till dem, men Gabbe vägrade i sann 7-årstrots och satt bara surmulet kvar i rummet och spelade vidare. Ebba hostar som sagt och har gjort så sedan i torsdags, så vi låter henne vara hemma och krya på sig så får vi bara hoppas att hon inte smittar oss andra också.

Som jag skrev i förra inlägget har vi bakat en sats chokladbollar också och dem går vi och norpar med jämna mellanrum i kylen och jag sitter här med min sedvanliga latte med mjölkskum och Facebookar lite och filosoferar över livet.

Just Tommys jobbarhelger kan bli så fruktansvärt långtråkiga ibland, inte minst när någon av kidsen är sjuk och man ofrivilligt blir hänvisad till att stanna i hemmets lugna vrå. Jag menar, lugn och ro och hemmasitteri kan vara jättemysigt, men när man själv just har friskat på sig och känner lite myror i benen efter att komma ut blir man bara så himla låst. Kan det kännas ibland.

Ja ja, om tio år sitter jag här hemma med två tonåringar i stället och drar mig i det grånande håret och önskar innerligt att de ska sluta ränna ute på stan och komma hem igen, så man får försöka se sin situation i lite längre perspektiv.

Slänger in en liten söt bild som jag tog på mig och Gabbe igår också, försöker kvotera lite så att båda mina underbara barn kommer med på bild ungefär lika mycket. Annars är det mest Ebba som är linslus här hemma.

Kram och trevlig lördag på er där hemma i stugorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar