Styrkekram

Styrkekram

fredag 14 oktober 2011

PMS-häxan

Min käre make har lagt märke till att jag en gång i månaden blir irriterad, hakar upp mig på småsaker och väldigt gärna stöter och blöter all liten skit som kommer i min väg. Det är den omtyckta PMS-häxan som tar mig i sitt våld och bestämmer att nu ska minsann mitt glada humör bytas ut mot urgrundsmorrningar och hat mot all världens elände. Det är lite lustigt hur man kan Dr Jekylla och Mr Hyda sig, den här lilla häxan har en tendens att dyka upp när jag är hemma på trygg mark, medan mina kollegor på jobbet säkert tycker att jag uppvisar hyfsat glatt humör i alla fall.
Ja ja, jag säger som Meredith Brooks så klokt uttryckte det på 90-talet: "I'm a bitch, I'm a lover, I'm a child, I'm a mother, I'm a sinner, I'm a saint..." Samma person kan spela tusen roller och uppvisa olika grad av charm beroende på vilka hon umgås med och vilket humör hon är på just då.
Sen att jag har någon retlig bacill i kroppen som äntligen vågade säga till nu, gjorde att jag till slut erkände för mig själv att jag inte är helt frisk och alltså gick jag hem från jobbet igår.
Nu ska jag viiiiiila och återhämta mig och förhoppningsvis kan jag sova bort den där lilla irriterande häxan också som knackar mig på axeln.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar