Styrkekram

Styrkekram

söndag 16 oktober 2011

Äppel päppel

Ebba var iväg en sväng och plockade äpplen med farmor och farfar idag hemma i farfars brors trädgård. Den här fina korgen med praktfulla röda saftiga äpplen plockade hon ihop och kom stolt hem och visade. Perfekt! Då slipper vi köpa frukt till Gabbe i skolan den här veckan.
Själv har jag legat lite halvhängig i sängen och Betapetat (har man en stenåldersmobil och ingen Wordfeud, så vad gör man) mest hela dagen. Jag försökte mig på en joggingrunda men det gick trögt som tusan! Har ännu lite baciller i kroppen som vägrar släppa greppet. Får se hur jag gör imorrn, men det lutar åt att jag går till jobbet.
Annars då, jag var ute Gabbe på en liten cykeltur efter läxläsning och stekte pannkakor till kidsen när de var över och lajade med grannungen A en stund. Jag har också betat av ett gäng filmer och Betapetat resten av tiden som jag inte har slumrat.
Rätt lugn helg med andra ord.
Någon som inte är lugn däremot är min käre man. Två träningspass per dag kör han nu (minst), både powerwalk och löpning och styrka och nu är han iväg på en långkörare och hejar på råttorna i Solna. Ja ja, vad gör man inte för lite familjefrid här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar